Министерско решение: Паветата по "Дондуков" остават!

На 5 юни тръгва ремонтът на столичния булевард
1 юни 2017 09:00, Боряна Павлова
50

4492 гледания   |  Още видео
Паветата на "Дондуков" остават. Това е становището на министъра на културата Боил Банов след общественото обсъждане на бъдещата визия на столичния булевард, съобщи за Bulgaria ON AIR зам.-кметът на София по транспорта Евгени Крусев.
Още по темата

Участъкът ще бъде затварян на етапи, като в нито един случай движението по него няма да бъде спирано изцяло.

Активните ремонтни дейности трябва да започнат на 5 юни, като ще стартират с подмяна на канализацията от страна на "Софийска вода", а от средата на месеца ще започнат да се подменят тротоарите и пътната настилка.

По повод искането на Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт, Министерството на културата да обяви паветата в София едновременно за обект на движимото и недвижимо културно наследство и всички павирани улици да бъдат запазени в стария си вид, Евгени Кресев коментира, че по малките улички паветата трябва да бъдат запазени, защото спомагат за убиване на скоростта и запазват облика на столицата. По големите булеварди, изпълняващи важни транспортни функции обаче е въпрос на дискусия дали те са най-удачната настилка.

Очаква се да започне ремонтна дейност още по бул. "Асен Йорданов", бул. "Шипченски проход", бул. "Монтевидео", "Овча купел", "Тодор Каблешков" и бул. "Прага", а също така трябва да бъдат ремонтирани подлеза при хотел "Плиска" и спирката на "Окръжна болница". В момента има и обявен конкурс от страна на главния архитект за изграждането на пешеходни мостове по Околовръстния път.

"Една от целите ни е да се разшири веломрежата в София. Там където съществуващата инфраструктура позволява велоалеи ще бъдат поставени", каза още зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев.


50
Още от
Напиши коментар Коментари
48
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Да се сложи асфалт на Дондуков е безумнo решение даже и само заради пешеходните пътеки, които са нагъсто по булеварда. Не ми се мисли как ще хвърчат джигитите по асфалта и колко пешеходци ще пострадат.
47
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До Анонимен 45

И с к'во точно те бърка името?
46
4
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 8 месеца
Освен всички останали предимства на паветата, за които вече се писа, асфалтът е безумно решение защото:
1 - в България асфалтът се полага изключително некачествено и това го виждаме всички. До месец-два след полагане на асфалт по Дондуков, асфалта ще трябва пак да се ремонтира
2 - неоспорим факт е, че на асфалт е по-шумно заради по-високите скорости и повечето форсирания на двигателите. Само мотористите са достатъчни за повечето шум
3 - при асфалт е и по-замърсено - прахът не се измива от дъжда
45
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Не паветата,
а името на този булевард трябва да се смени, защото е срамно и унизително Правителственият Център да е ограден от булеварди с руски имена сякаш е московско предградие, а адресите на българският Президент и българският Премиер: бул.
Княз Александър Дондуков - Корсаков 1 и 2 !!!

PS: Цензурирането на този текст идва при нас от "македонските земи".
44
7
 
7
 
! Отговори
Жоро Павето преди 8 месеца
Трябваше да се възприеме смесено трасе от асфалт и павета , само павета е безумно решение защото 1- вече няма майстори ,които да ги редят правилно ,2- неоспорим факт е ,че са по-шумни и 3 - запрашаването е в пъти по-голямо , защото при огромните вибрации от тупуркането на гумите прах се вдига непрекъснато ! Аман от пишман кметове и министри , а тези от квартала са напълно безпросветни щом искат павета !
43
1
 
6
 
! Отговори
Митко Георгиев преди 8 месеца
Имам едно питане , ако има юристи тук. Дали няма начин да съдим общината за умишлено увреждане на интересите на жителите??? Не става въпрос само за Дондуков? Улицата пред моя блок я правят всяка година. След 3 месеца все едно не е било! С парите от моите данъци. Всяка година едно и също. За мен това е престъпление. Няма ли някакъв законов начин да се потърси отговорност за това как се харчат нашите пари???
42
10
 
4
 
! Отговори
Do ShaMana преди 8 месеца
Повечето коли движещи се по Дондуков са нови... ти къде се буташ в А група?!
Не мисля, че трябва да сменяме паветата с асфалт, за да ти е удобно да караш прастария си таралясник. По-скоро трябва да се парви обратното - пътищата да са неудобни за шофиране на таралясници като твоя. Ако паветата стават за това, по-добре всички улици и булеварди в София да са с павета.
41
4
 
1
 
! Отговори
ShaMana преди 8 месеца
Има го и дребния детайл, че нашите "изправни" автомобили в Германия ще ни се изсмеят и запорират тези возила вовеки веков от движение. Това също не е без причина. Ако на техническите прегледи се правят всички тестове коректно както трябва по закон дори и моя автомобил няма да го мине, заедно с повече от 80% от колите на улиците (като изключим новите автомобили от това просто защото приемаме че като нови за изправни)
40
6
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
За пореден път ние Софиянци сме прецакани от ГЕРБ, не зачетоха онлайн гласуването ни за асфалт.
39
6
 
2
 
! Отговори
ShaMana преди 8 месеца
Жив и здрав да си тогава. Сядаме в твоята кола и минаваме по права линия по булеварда с ограничение. Стискаш волана и зъби и се молиш да не спукаш гума. Защото това вече съм го правил. Иначе за празни приказки няма смисъл да си губим времето. Иначе за шум заставаме със дицебел метър на дондуков и същото на цариградско в по добре отремонтирана част и пак ще говорим след това
38
5
 
5
 
! Отговори
Bit преди 8 месеца
То хууу с павета ама кой ще ги нареди и пренареди? Ако пак е ман'Го, то по-добре нищо да не правят, а парите да отидат другаде.

И къв е тоя Министър бъркащ се в общински въпроси??? Да не е от любимия наш хит от "Аз казах.."?
37
8
 
9
 
! Отговори
До ShaMana преди 8 месеца
Живея до Дондуков и пътя ми е по него. Защо на мен не ми се разбива колата, а на теб ти се разбива? Никога не карам и по трамвайната линия. А, сещам се защо? Ти си от джигитите, дето профучават покрай мен, сякаш съм спрял. Ами ще ти друса, като караш като ненормален. Шумът е най-голям когато се кара по-бързо и когато се ускорява колата, т.е. шумът е по-голям при асфалт. Прахът също е по-голям при асфалт, защото улиците не се мият, а когато е асфалт, дъждът не го измива, а го натрупва в локвите.
36
8
 
7
 
! Отговори
ShaMana преди 8 месеца
Качете се на какъвто и да е автомобил и карайте с 50 в пътната лента без изкривяване от нея от начало до край в 50 ... ако искате с 40... 200 метра и ще те е страх за живота ти от това което е като състояние. Който ми каже, че минава от там и му е гладко просто не минава от там, или поне не и с автомобил. за 4 години съм навъртял 100-ци километри само за да не мина от там защото не ми се плащат в пъти повече пари за ремонти по автомобила.
35
8
 
6
 
! Отговори
ShaMana преди 8 месеца
Реалността е много проста, паветата са антична технология за път които съществуват ПРЕДИ създаването на асфалтовата настилка. Те създават изключително сериозни количества шум и задържат в пъти повече мръсотия която се разхвърля от минаващите автомобили навсякъде. Тук изключваме факта, че сами по себе си нанасят много по сериозни щети по окачването на преминаващите превозни средства (Включително градски транспорт) а най вече българските които не се пипат по 20г караш по редица бордюри а не път
34
8
 
4
 
! Отговори
ShaMana преди 8 месеца
До Реалист

Ти нормален ли си? Очевидно си нямаш и на идея от шофиране, настилка и пътна обстановка там. Съгласен съм, ограничител са. Защото ако минаваш постоянно от там с повече от 10, след седмица ще си сменяш целия автомобил включително и всичките си зъбни пломби. Или мислиш че всички карат по трамвайните линии защото им е кеф.

Довода павета като ограничител на скорост е ***. Добре наредена павирана настилка не ограничава никой. Иначе дайте да не оправяме асфалт дупките тогава ...
33
5
 
10
 
! Отговори
Стар софиянец преди 8 месеца
Асфалтът е за пътищата извън населените места, а в населените места е подходящ за отсечки, в които е разрешено да се шофира с по-висока скорост от 60 км/час. За останалите улици и булеварди в населените места, паветата са по-добрата настилка по ред причини. Исторически ситуацията е малко по-различна - Центъра на София е с павета, като тук там асфалта неясно защо е успял да пробие, а по-късно присъединените към София райони са главно с улици с асфалт. Не забравяйте, че София е свършвала при НДК!
32
5
 
11
 
! Отговори
Реалист преди 8 месеца
Паветата на Дондуков са си нормална настилка подходяща за шофиране в София. Те са и естествен ограничител на скоростта - специално за Дондуков ограничават скоростта до максимално разрешената скорост от 50 км/час и ако превишиш разрешената скорост се чувства, че караш по павета. Съвсем наблизо до Ал. Невски, също има павета, които друсат много повече и те ограничават да шофираш с максимум 30-40 км/час, но така и трябва да бъде за такова място. Ако сложат там асфалт, всеки ден ще има прегазени.
31
3
 
13
 
! Отговори
Шофьор преди 8 месеца
Редовно шофирам по паветата на бул. Дондуков, но спазвам ограничението за скорост в населено място - до 50 км/час. Няма друсане, няма неравности, но съседа ми все мрънка, че друсало, но прелита по Дондуков с колкото успее да вдигне - 70-80-100 км/час и му друсало. Е, и на мен ще ми друса, ако шофирам с 80-100 км/час, а там през 30-40 метра има пешеходни пътеки.
30
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Това, което веднага си личи от мненията е, че едни, които искат да шофират с 100-200 км/час по бул.Дондуков искат асфалт, а останалите искат паветата. Джигитите са по-гръмогласни, но нормалните хора са доста повече.
29
2
 
16
 
! Отговори
Факт преди 8 месеца
Гражданите си искат паветата,
селяните си искат асфалта, факт.