120 години градски транспорт в София - кадри от историята

Как започва всичко и какво е днес?
14

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Dnes.bg

Столичният градски транспорт отбелязва днес своята 120-годишнина.

Преди 120 г. в София е пуснат в движение първият трамвай - номер 13, от централна гарата през Лъвов мост до днешния площад "Славейков". В града тогава се движат 25 мотриси и 10 ремаркета по още 5 трамвайни маршрута.

На площад "Александър Невски" са изложени превозни средства от различни исторически периоди на обществения транспорт - както реставрирани автобуси и трамваи, така и превозни средства от последно поколение.

С част от изложените експонати се организират безплатни панорамни обиколки по централните улици на столицата. Линиите им ще се пресичат на пл. "Македония", където желаещите да ползват безплатния ретро транспорт ще могат да сменят превозните средства.


14
Още по темата: градски транспорт
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
0
 
! Отговори
ИСКАМ РОЗОВИ ТРАМВАИ преди 2 месеца
Защо не пуснете розови трамваи?
13
0
 
1
 
! Отговори
Коко преди 2 месеца
Хубав лош без градски транспорт не може интересно е друго как едни и същи возила на нас българите ни струват значително по скъпо уж били по програма интегриран градски транспорт и със безвъзмездни средства от ЕС апък си ги плащаме през цената на билета крайно време е да се поразровят нещата да се види кой си напълни гушата градския транспорт е със силно насочена социална функция а нещастниците крадат от него
12
0
 
3
 
! Отговори
до Жалко, но факт преди 2 месеца
Да те светна , че не повече от 10% от пътниците са гратисчии и е така поне от 20 години.

Достатъчно е да видиш като мине контрола - над 95% са с карти.

Транспортът има други проблеми - неудобен и нередовен е. Огледай се - в час пик има линии, които са полупразни, а народът не слиза от колите. Всичко е от некадърно управление.
11
5
 
10
 
! Отговори
Пиян - залян преди 2 месеца
Новите превозни средства са наистина красиви и комфортни , но по нашите пътища и с шофьорите , които ги управляват никога няма да издържат , колкото железните ИКАРУСИ , да не говорим , че това , което се доставя тук е долна проба на производство с огромни комисионни за герберунгелите ...
10
3
 
7
 
! Отговори
Жалко, но факт преди 2 месеца
Хубаво че ми рекламират нови автобуси и нови начини за таксуване, но да помислят как да увеличат събираемостта. КОГА най-после ще започнат да правят както е по цяла европа - качваш се от първата врата и се таксуваш.
9
0
 
0
 
! Отговори
браво преди 2 месеца
Иризар-чето е много яко, културна работа- жалко че испанците нямат достатъчно голям завод и капацитетът им е много ограничен
8
0
 
6
 
! Отговори
Аз преди 2 месеца
Такива като зеления трамвай все още се движи в Лисабон Португалия бил история и си ги карат по някой лини.
7
2
 
5
 
! Отговори
123 преди 2 месеца
Ей, тоя Икарус го познавам! Това е 204, пикал съм на колелото!
6
0
 
8
 
! Отговори
До 5 преди 2 месеца
Наборе,те всичко знаят днешните ,,философи"-тинейджъри от Гугъл поколението.Малко са истинските ,любопитни млади хора на които можеш да разкажеш нещо и те да се заинтересуват и да те те разберат.!
5
2
 
11
 
! Отговори
До1 преди 2 месеца
Явно си много малък за да напишеш тази глупост.Като бяхле колкото теб през 50те години ,на завоя на Веслец/към Дондуков/ чакахме старите трамваи 3 или 4 които имаха врати със стъпало от двете страни и се мятахме на стъпалото със затворената врата и се возехме до спирката на Дондуков!А по време на мач трамваите бяха накачулени отвън с гроздове от народ!Съчленени автобуси нямаше въобще и по Пенчо Славейков когато имаше сняг се хлащахме отзад на 72 и се пързаляхме с гумени ботуши !Ех дечурлига!!
4
2
 
2
 
! Отговори
62828 преди 2 месеца
Нали все още няма метло станция в Студентския град, за какъв градски пътнически превоз ми говорите!
3
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Пуснете и малко кадри от вътре, че да се нарадваме на "чистотата" и "красотата".

Ако може да направите и реално возене с ромите, дето не дупчат билетчета, както и наглите контрольори.

Аз градски транспорт не ползвам, независимо, че имам безплатна карта от работодателя - в София той или е бърз, или е удобен, но много рядко и двете. За вечерно / нощно време да не говорим.
2
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Техниката се развива, това е ясно, но тогавашните маршрути на градския транспорт са много по-добре замислени от сегашните. В нормалните държави освен на метро се залага и на трамваи, само в София се закриват трамвайни линии.
1
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Имам усещането, че част от превозните средства са от основаването на градския транспорт