Подсилете организма с витамин С

Пази ни от вируси в студа
12 окт 2017 20:32, Eкип на Puls.bg
0
Подсилете организма с витамин С
Снимка: Reuters

Витамин C е най-разпространеният витамин в природата, но човекът е от малкото животински видове, които не могат да го синтезират и са напълно зависими от храната за набавяне на необходимото количество.

Дневната нужда от Витамин C при мъжете е 70-100 мг, при жените – 70-80 мг. Нуждите се покачват при пушачи и при простудни заболявания. Дневната доза може да достигне до 1000 мг. Резорбцията се осъществява в тънкото черво и зависи от дозата, процесът е насищаем и излишните количества от витамина се изхвърлят чрез урината.

Източник на витамин C са цитрусовите плодове, киви, шипки, червени чушки,броколи, спанак, зеле.

Молекулата на витамин C е изключително лабилна. Досегът до метали като желязо и мед са пагубни за нея. Използването на метални сокоизтисквачки значително намалява количествата на витамина в соковете.

За да е пълноценен, фрешът от портокал, приготвянето и консумацията му трябва да е бързо, тъй като аскорбиновата киселина много бързо се разпада под влияние на светлина и топлина. 

Слагането на резен лимон в чая също не е добра идея, ако търсим здравословния му ефект. Високата температура унищожава витамин C.

Аскорбиновата киселина, взема активно участие в окислително-възстановителни процеси в клетките ни. Той е мощен антиоксидант.

Още за ползите на витамин С може да видите в Puls.bg 

 

 

 


0
Напиши коментар Коментари

Какво никога да не топлим в микровълновата?
Какво никога да не топлим в микровълновата?

Какво никога да не топлим в микровълновата?

Рисковете за здравето от червеното цвекло
Рисковете за здравето от червеното цвекло

Рисковете за здравето от червеното цвекло