Правят двуетажни сглобяеми паркинги в големите квартали на София

Пълзяща растителност и цветни пана покриват съоръженията
24 фев 2021 07:50, Елка Василева
67
Правят двуетажни сглобяеми паркинги в големите квартали на София
Снимка: архив, БГНЕС

Сглобяеми паркинги на по два или три етажа се планира да бъдат изградени в големите крайни квартали на София като „Люлин“, „Овча купел“ и „Младост“.

Предложение за изготвяне на идейни проекти за такива съоръжения бе обсъдено от комисията по транспорт към общинския съвет, пише „Монитор“. За постояването им са набелязани 10 общински терена, които по устройствен план са отредени за паркинги.

Положителните страни на монтажните паркинги са многобройни и затова те се използват масово в европейските и даже балканските градове. Те са сравнително евтини и бързи за изграждане и не се нуждаят от постоянна поддръжка, за да функционират, посочва в доклада си общинският съветник Борис Бонев, който е вносител на предложението за двуетажните съоръжения.

По думите му изграждането на монтажен паркинг на само две надземни нива увеличава двойно капацитета на местата за паркиране, но заради ниската си структура не нарушава визуално или функционално качеството на обитаване на съседните сгради.

Недостатъчната естетика може да бъде компенсирана с екологични или естетични решения каквито са пълзящи растения по стените или поставянето на окачени по фасадата пана, на които могат да бъдат нарисувани всякакви мотиви и изображения, посочва Бонев.

Той предлага общината да възложи изготвяне на идейни проекти за такива паркинги на набелязаните 10 терена. От тях трябва да стане ясно дали е възможно на въпросните места да се направят такива съоръжение, на колко етажа могат да бъдат те, дали ползването им ще бъде безплатно или срещу такса.

Няма проблем да бъде възложен технически или идеен проект. Да се направи анализ на разходи ползи, коментира заместник-кметът на София по строителството Ангел Джоргов. Според него обаче това трябва да се направи първо пробно на един или два терена и да се прецени ефекта. Той изрази надежда, че в следващите години в София ще има няколко такива действащи паркинга.

Заместник-председателят на транспортната комисия Зафир Зарков пък посочи, че изграждането на такива съоръжения трябва първо да бъде обсъдено жителите на съответните квартали и най-вече близките блокове. Гласуването на доклада беше отложено за следващо заседание на комисията, за да се прецизират детайлите.

Един от терените, набелязани за етажен паркинг, е в район „Възраждане“ и попада в зелената зона. Затова паркирането в съоръжението следва да се таксува по тарифата на зоната. Останалите са в кварталите „Овча купел“, „Люлин“ и „Младост“. Има вариант паркирането там да става срещу абонамент между 50 и 100 лева на месец, каквито са тарифите на платените паркинги в тези райони.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


67
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
0
 
0
 
! Отговори
5yo преди 3 години
Днес.бг, има разлика между "предлага се изграждане" (в текста на статията) и "правят паркинги" (в заглавието)
56
1
 
2
 
! Отговори
До 2 преди 3 години
На Каравелов, до НДК имаше свободен парцел преди 5 г. От 1 г. е частен паркинг за 2 лв на час, няма абонамент. ОК, хората печелят, но явно парцели има. Защо Общината не закупи тези парцели и не направят паркинги, а има зона?1 пряка по-надолу строят хотел. Терен има, въпросът е до интереси.И не викай ... в центъра, щото и ние живеем в София и плащаме повече отколкото в крайните квартали, само защото имаме собственост, а не сме под наем в Люлин и имаме 2 коли, които паркираме у нивите.
55
2
 
2
 
! Отговори
Ако направят такива преди 3 години
паркинги платени,това само ще задълбочи кризата за свободно място запаркиране.Надали желаещите да дават по 100 лв месечно ще са толковамного.Паркингът ще заема място за 100 коли напр.,но няма да бъденапълнен с 200(ако е на два етажа),а с много по-малко.И така на мястотона 100 паркирани коли сега,ще има по-малко паркирани,тоест кризатаняма да се реши,а ще се задълбочи.И ще започнат принудителни меркии забрани,за да бъдат накарани хората насила да ползват"улеснението".
54
4
 
5
 
! Отговори
Иво преди 3 години
Живях, израснах в Ню Йорк. Там масово хората ходят пеша или с такси , особено онези които нямат семейства. Тук износа е нисък, но всеки втори пълни немска кола с арабско гориво и търси бъдеще и промяна, а такси от Младост до Люлин е 15 лева. Народа трудно се справя с демокрацията защото не схваща основният принцип на свободата, а той е да не пречиш на другите и да помагаш за благото на съседа. Не бих купил кола гледайки разхождащите се в кал и смог баби и деца. Свободата е въпрос на принципи.
53
0
 
10
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Преди време живях в Младост, но заради презастрояването там се върнах да си живея в Центъра и да си ходя пеша на работа. До блока ми в Младост имаше три паркинга с паркоместа за 70 коли. Сега най-голямият паркинг го застроиха, до блока построиха други блокове, хората от които паркират колите си на "нашите" места и колите изведнъж станаха три пъти повече от паркоместата, а преди това винаги имаше свободно място.
52
0
 
2
 
! Отговори
До 57 преди 3 години
За кражби не поемат отговорност, но поне няма да чистиш снега от колата или сахарския пясък, ако паркинга е закрит. Въпросът опира до това дали си заслужава, т.е. дали сумата, която искат за паркинг отговаря на услугата, която предлагат. Нямам идея тези двуетажни сглобяеми паркинги какво представляват и дали си заслужават тези предполагаеми 100 лева, може би 200, 300 или повече в зависимост от квартала.
51
0
 
6
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
До 55Така е само на пръв поглед. Е, аз си купих нова кола, имам и няколко закрити гаража, иначе нямаше да си купя, но за каското. Правиш каско, плащаш за него примерно 3000 лева за една година, всяка година каското намалява заедно с стойността на колата, но недай си боже да имаш щети, които застрахователя плаща, примерно са те чукнали на паркинг на супермаркет, следващата година, каското вместо да намалее, сумата се увеличава и на практика си плащаш щетата.
50
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Нямам нищо на против да плащам за паркинг стига той да ми осигурява защита от кражби и защита от атмосферните условия.
49
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Мутрите застроиха паркингите в София, а сега ще правят платени такива.
48
6
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Когато си купиш нова кола имаш и каско, така че тук фактора кражби не стои на дневен ред. Причината да не се купуват нови коли е просто че хората нямат необходимите доходи за това.
47
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Има си обективни причини хората да искат да паркират възможно най-близко до дома си. Това са на първо място автомобилните кражби. В София закритите паркоместа са много малко и масовия случай е колата на улицата. Това предопределя и че хората няма да си купят нова кола, а ще си карат стара кола. Няма как да треснеш скъпо возило на улицата и да се надяваш да не го откраднат, разбият или надраскат. Въпреки това средната възраст на колите в София е 10-11 години, а в останалата част на България е 24
46
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Всеки, който обобщава "българин бил такъв или онакъв", описва себе си. Факт.
45
2
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
Принципно хората трябва да се научат, че в закрит паркинг е много по-добре, отколкото колата на улицата, а това няма да стане с високи такси, както са си наумили мутрите. Не знам как е на село, нямам такова, но в София паркирането е изключително лошо организирано през последните 30 години. Примерно в Младост при построяването му, бяха предвидени достатъчно много паркоместа на открити паркинги, но след 1989 започна хаотично презастрояване, вкл.се строеше върху съществуващи паркинги и стана мазало
44
7
 
8
 
! Отговори
анонимен преди 3 години
Българина не обича да плаща, та ако ще и 100 паркинга да построят все тая. Българина обича да паркира в градинката до блока си колкото се може по близо до входа, ако можеше да вкара колата в самия вход и там щеше да паркира. Българина обича на хипермаркетите да паркира на инвалидните места, защото са най близо до входа. Българина обича да кара мощни и скъпи коли, нищо че понякога няма пари да ги зареди с гориво или да им смени гумите, най важното е здраво да дъни баса.
43
4
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 3 години
" Има вариант паркирането там да става срещу абонамент между 50 и 100 лева на месец, каквито са тарифите на платените паркинги в тези райони. "С това трябваше да започнете. Цялата работа е да се изцоцат още пари. Не им стигат сините и зелените зони, сега и тези паркинги, които едва ли ще са по 100 лева месечно, а може би по 200 лева на месец. Като цяло цялата работа е смехотворна - за София трябват 200 хиляди закрити паркоместа в цяла София, а сега ще направят по 20-30 в квартал и вдигат шум
42
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 години
Да ама като ревнат с глас, че видиш ли 50лв на месец е общински рекет...
41
1
 
5
 
! Отговори
Аз преди 3 години
Сетила се Мара,да се побара.
40
9
 
5
 
! Отговори
Иво преди 3 години
Зукенбърг шофира Хонда фит, а нашите с 2000 лева заплата шофират петорно по-скъпи автомобили и паркират на детската площадка. Хахаха кой политик може да Ви спаси от Вас самите? :}
39
4
 
17
 
! Отговори
Ами преди 3 години
Това с металните паркинги можеше да го направят над перловската и владайската реки в частта им около центъра, и така да решат в голяма степен проблема с паркирането в големия център, а вместо това се създаде лошата практика на зоните с тенденция то да стане почти навсякъде платено. Сегашното е просто създаване на един бизнес, който да прави пари. Екологията служи само за параван.
38
3
 
13
 
! Отговори
spasi sofia pedaali преди 3 години
Борис Бонев от Смучи София пак е тръгнал да урежда гербаджийски фирми с договорчета сега пък за паркинги. Заради тази паразитна организация много видни гербаджии се уредиха с договори за ремонти на ремонтите.